Bymesteren i Løgumkloster er fundet
Mandagens topopgør mellem Hans Valdemar Hansen og Helge Andersen blev en jævnbyrdig sag. Til sidst med Konge, 2 Tårne og 4 bønder på hver side. Hans Valdemar var imidlertid hele tiden et tempo foran, og med Tårne på 6. og 7. række kunne han true med at sætte Helge mat i bunden. Da det lykkedes Hans Valdemar at føre en fribonde frem til 7. række, måtte Helge ofre det ene Tårn på den, og med udsigten til skakmat eller afbytning af det sidste Tårn, gav han op. Resultatet betyder, at Hans Valdemar vinder årets bymesterskab med 4½ points. Valde har spillet alle sine partier, mens Helge med sejr i sidste runde også kan nå op på 4½. Det rækker imidlertid højst til en andenplads efter korrektionsberegning.
Morten Jessen var oversidder i denne runde, så Karl Posselt var eneste Vojensspiller i aktion. Det blev til remis mod Dzano Beckovic. Undervejs kendte Karl ikke sin besøgelsestid, da der var mulighed for med et officersoffer at opnå betydelig fordel.
I aftenes 3. parti vandt Karsten Hagel Jensen over Vagn Lauritzen.
Karl og Morten indtager henholdsvis 4. og 5.-pladsen inden sidste runde, der spilles den 26. maj – tirsdag efter Pinse.
Se turneringstabel og partier her.

